Po raz ostatni spotkali się z rówieśnikami z Francji, Norwegii i Wielkiej Brytanii w belgijskim Brugge, gdzie gospodarzem była szkoła koordynująca prawie dwuletnią współpracę.
Trzydnickie gimnazjum reprezentowały Emanuela Bis, Emilia Matysiak, Ola Mazur i Patrycja Rydzewska, które pojechały do Belgii pod opieką Anny Skrzypek, Ewy Madras i Doroty Laskowskiej.
Wizyta w partnerskiej szkole w Brugge rozpoczęła się od zwiedzania nowoczesnego kompleksu szkolnego, po czym uczniowie wzięli udział w lekcji języka francuskiego, w powiązaniu z flamandzkim, norweskim i polskim. Uczestnicy projektu komunikowali się w języku angielskim i tłumaczyli poznawane frazy na język ojczysty. Popołudnie było przeznaczone na integracyjne zajęcia sportowe.
Kolejny dzień pobytu to prezentacja wyników ankiet, dotyczących realizacji projektu przez poszczególnych partnerów, a także spacer malowniczymi uliczkami Brugge z centrum średniowiecznego miasta, które od kilkunastu lat znajduje się na liście światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Wycieczkę zakończyła wizyta w ratuszu oraz spotkanie z rodzinami goszczącymi zagranicznych gości.
Na stacji kolejowej rozpoczął się kolejny dzień pobytu, ponieważ międzynarodowa grupa pojechała pociągiem do Ypres. Tam zwiedziła muzeum I wojny światowej, centrum miasta i brytyjski cmentarz wojskowy, a na zakończenie uczniowie bawili się w kręgielni.
Uczestnicy projektu mieli też możliwość obejrzenia pokazu umiejętności tanecznych belgijskich uczniów, po czym sami rozpoczęli naukę układu, do którego choreografię przygotowali uczniowie z Norwegii i Francji. Wśród atrakcji tego dnia były jeszcze rowerowa eskapada po wybrzeżu Morza Północnego i podróż statkiem do Fortu Napoleona, wybudowanego na wydmach w 18 wieku.
Zwieńczeniem wizyty w Belgii była przejażdżka rowerowa malowniczą drogą wzdłuż kanału do Damme, położonego około 10 kilometrów od Brugge. Wszyscy radośnie spędzili czas, grając w tradycyjne gry belgijskie o tajemniczo brzmiących nazwach: hamertjesspel, torenspel, rekker-trekker czy hersenbrekers, a ostatni dzień wykorzystali na zwiedzanie Brukseli.
Uczestnicy projektu zgodnie podkreślali, że dział w wymianie międzynarodowej był niezwykłym przeżyciem, a program spotkań uświadomił im jak ważna dla zdrowia jest aktywność fizyczna i właściwie zbilansowana dieta. Projekt pozwolił również na konfrontację teoretycznej znajomości języka obcego w praktyce, a także umożliwił przełamanie barier językowych i nawiązanie nowych kontaktów. Nie bez znaczenia jest też fakt, że uczniowie mieli okazję bliższego poznania historii, kultury i tradycją krajów biorących udział w projekcie oraz mentalności ich mieszkańców.